Miss World 2011 Day 1

Så er jeg endelig ankommet til London! Det var en besværlig tur i gallakjole. Min kuffert blev ved med at rulle ind i kjolen, og folk kiggede konstant. Men jeg så det som en træning til selve konkurrencen, hvor der ville være en del opmærksomhed rettet mod én. Folk i lufthavnen var begyndt at vænne sig til pigerne der kom en efter en.. og begyndte at gætte hvor man kom fra.

Da jeg endelig landede i Heathrow, var der en mand med et Miss World skilt der tog imod mig og fulgte mig til den chauffør der skulle køre mig på hotellet. Han var meget sjov og jeg begyndte at lægge mærke til at min egen engelske accent lød mere og mere britisk.. Gad vide hvornår det ændrer sig helt.. ;) Jeg blev meget glad da taxachaufføren sagde at jeg var ”the smartest” af de 40 piger han havde kørt til hotellet, blandet med det kompliment og velkomsten fra min Piccolo, fik jeg en enorm selvtillid der styrkede mig i starten af konkurrencern... Jeg blev utrolig imødegående lige fra start af og fik startet godt ud med Miss Wales. Senere fulgtes Miss Finland og jeg ned til hallen hvor vi alle fik en goodiebag med nogle hårprodukter der forekommer nyttige under konkurrencen.

Inde i hallen var de fleste af pigerne samlet og her kunne man mærke essensen af at vi er med i en konkurrence. Her blev der sendt adskillige elevatorblikke og jeg tog mig selv i at sende et par adsted. Pigerne var lidt tilbageholdne og nogle af de ”unge” (forskellen i alder er ikke stor – men man kan godt mærke på pigerne hvis de er 17, 18 år) var meget generte og dem blev man nød til at tage under vingen. Især Ungarn var meget genert og hun var også så nervøs at hun ikke kunne spise noget under aftensmaden. Jeg var på vej til aftensmad, da min telefon på mit hotelværelse ringede og i bedste film stil tog jeg den, og følte mig rigtig priviligeret at der blev ringet til mig inde på mit værelse. Der er 3 telefoner. Et i badeværelset, ved siden af min KINGSIZE LUKSUSSENG, og et ved ”kontorbordet”. Det var min chaperone, bedre kendt som anstandsdame der ringede og sagde at hun ville komme og eskortere mig ned til aftensmaden. De fleste af pigerne havde spist, så bordet blev til Miss Holland, Miss Zimbabwe der ikke snakker engelsk og senere Miss Ungarn som var for nervøs til at spise. Miss Holland er virkelig smuk, hun er en blanding af Hollandsk og noget sydamerikansk. Faktisk var der ekstrem mange blandinger afsted. Filippinerne, Canada og jeg har alle filippinsk blod blandet med noget andet. Canada har faktisk mere filippinsk blod end Miss Filippinerne, som er halvt fransk.

Under vores samtale ved bordet kommer min anstandsdame og siger at det er på tide at jeg bliver eskorteret tilbage på mit værelse. Jeg er en af mange uheldige der bor uden værelseskammerat. Det er faktisk utrolig ensomt... Man har brug for selskab og især om morgenen der vil man gerne sammenligne og have en idé om hvad man skal have på af tøj. Men jeg har værelse med udsigt til den store hal, så jeg kan holde øje med pigerne når de går til morgenmad...

Kjolen jeg havde på i dag er fra Panayotis i Vejle. www.Panayotis.dk