Miss Tourism Queen Int. 2011 Day 6

Endnu en spændende dag ude af huset, efterfulgt af afskedsfest på hotel Sheraton.

I dag blev vi delt op i to hold, bus 1 og bus 2 og vi skulle hver især besøge forskellige seværdigheder. Bus 1 som jeg kører I, skulle køre et par timer ud på landet, hvor vi skulle se et stort tempel og samlingssted for buddhister.

Pagodaen som er omdrejningspunkt for hele templet, var blevet ødelagt, og lå egentlig bare hen som en ruin, den blev fundet i slutningen af 1980’erne, hvorefter man begyndte udgravningen. Her fandt man at i ælderen af pagodaen lå re jordiske rester af en af grundlæggerne af maharaja buddhismen i Kina. Pagodaen blev genopført og restaureret, så den i dag står som dengang, lige så blev der bygget et museum til at udstille de skatte man fandt ved udgravningen. Samt et nyt stort tempel, 8 kæmpe store buddhafigurer, flere mindre templer og et hotel med tilhørende restauranter, tekøkkener mm. Alt dette stod færdigt i 1988, men det ser stadig meget nyt ud.. Vejen fra indgangen op til templet, er meget meget lang, så vi blev heldigvis igen kørt i de her forvoksede golfvogne. Første stop var restauranten, da det var blevet frokost tid. En del af buddhismen, er bl.a. vegetarisme hvorfor frokosten var vegetarisk, men før vi fik lov at gå ombord, blev der holdt en rigtig fin velkomst tale, lederen af templet, havde ligeledes samlet en håndfuld lokale kunstnere som viste noget af deres arbejde frem, heriblandt kalligrafi og papirklip. Vi fik hver overrakt en gave, som var  et meget farverigt fabeldyr, som bringer held og lykke, og helst skal stå i indgangen til éns hjem. Jeg var blevet super sulten og glemte helt at vegetarisk mad som regel er temmelig krydret. Det her var ingen undtagelse, normalt er jeg ikke den største fan af chili, så jeg gik efter ting som jeg kunne genkende, fx nudler. Men nudlerne var så stærke at de var nærmest uspiselige for mig, det meste af det andet var ligeledes temmelig stærkt, men smagte fint nok. Dog fik jeg taget en ordentlig portion dampet selleri, fordi jeg troede det var agurker.  Jeg elsker mad, men blad selleri, er den eneste spiselige ting i hele verden jeg virkelig slet, slet ikke kan lide. Men jeg synes ikke jeg kunne være bekendt ikke at spise op, så med to glas appelsinjuice til at skylle ned med, kom jeg igennem det. Det var ikke let.

Herefter skulle vi ud på endnu en lille køretur op igennem stien fra hotellet til det nye tempel, foran templet var en stor reklame for skønhedskonkurrencen, foran den blev vi linet op, og fik så hver en levende due i hænderne. Dem skulle vi sætte fri samtidig, som et symbol på frihed.

Herefter kørte vi videre ned til Pagodaen og fik en guidet tur igennem de skatte som var udstillet. Jeg må indrømme at religionstimerne i folkeskolen ikke var mine favorittimer, så det var virkelig spændende synes jeg.

Da vi var færdige blev vi kørt tilbage til hotellet, hvor vi blev inviteret ind i deres tekøkken. Her lavede de te til os, efter en speciel metode, og vi sad alle sammen på puder på gulvet, rundt om små borde. Det var egentlig temmelig hyggeligt. De havde ligeledes stillet en masse snacks frem, i form af kiks, nødder og frisk frugt, men min fobi for bakterier sidder stadig i mig, og da jeg ved at duer bærer på mange bakterier og sygdomme, rørte jeg ikke noget af det, før jeg kunne komme ud og vaske fingre.

Herefter kørte vi tilbage til hotellet, hvor vi havde et par timer inden vi skulle mødes i Marc o’polo loungen, hvor hotellet ville holde en afskedsfest for os.

Vi havde alle dresset op i cocktailkjoler, og fik tapas – dog uden alkohol.. øv, jeg kunne godt have brugt et glas rødvin til at slutte dagen af på.  Det var en hyggelig aften, hvor hotelles husband spillede en masse pop/rock klassikere, det var skønt. Da det var ved at lakke mod enden fik vi alle en pandabamse i gave af hotellets manager. Vi skulle derfor hver især have taget et billede med ham og bamsen, men da det blev min tur, fik han lagt armen rundt om min talje og trak mig tættere på, det resulterede i, at jeg fik overbalance og for ikke at vælte tog jeg fra på hans skulder. Det skulle jeg aldrig have gjort, for ligesom at man ikke må klappe små børn på hovedet hernede, så må man under ingen omstændigheder ligge hånden på en autoritær persons skulder, så jeg fik en kæmpe skideballe.. øv øv.

Jeg blev dog ikke helt mæt af tapassen, så jeg gik til min dåse leverpostej fra ”Faaborg” og et par gourmetkiks, da jeg kom op på værelset igen ;o)

Miss Germany og jeg var temmelig trætte, og da vi skal flytte hotel i morgen gik vi op for at pakke, men vi ventede oppe til lidt i 2 før der kom nogen op med de baggage mærker vi skulle have på næste morgen, når vi skal aflevere vores baggage, som skal videre til det nye hotel, mens vi skal på tur:o)